"It´s just a ride" nr4

Den sista i serien. 4st pannåer 13x18cm.1000kr.

En natt stod jag långt in i djupaste Lappland på ett kalhygge och hade vakt i min militärtjänstgöring. Det var ljust trots att det var mitt i vintern, stjärnornas glans nästan bländade mig, när plötsligt ett norrsken formligen exploderar i sin närmast mytiska gröna färg och börjar sin vilda dans på himlavalvet. Det är ett minne jag inte tänkt på sedan början av 90-talet. Det var häftigt att bara någon sekund efter att jag såg ditt verk kom dessa minnesbilder tillbaka. Känslorna jag har knutna till denna händelse är så pass sedimenterade i mitt sinne att jag kommer nog inte kunna få några andra associationer hur många gånger jag än tittar på ditt verk.
Skrivet av Mastercheif på Kolozzeum.

Kommentarer
Postat av: Tjockisen på Shock

Vilka verk!!!

Grönt är min favoritfärg...

Ha det bäst vi ses./Annika

2009-04-08 @ 09:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0